Začínáme!

24.7.17

Mí drazí,
možná si ještě pamatujete na celkem úspěšnou vykecávací maturitní rubriku "Život maturanta" a neméně vydařené pokračování "Život na VŠ", které pro mě byly a jsou místy, na kterých se s vámi můžu podělit o zážitky ze vzdělávacích institucí a studentského bytí.
Dneska bych vám chtěla představit rubriku podobného ražení zaměřenou na můj nadcházející jedno-semestrový studijní pobyt přes program Erasmus+.

Jak to všecko začalo? Někdy v zimním zkouškovém 2016, kdy byl deadline pro podávání přihlášek na výjezdy. S vědomím, že jdu do prodlužujícího třetího roku inženýrského studia, kde mě čeká jen diplomka, jsem měla tak nějak na vybranou: buď si najdu brigádu, abych se u té DP jen tak nenudila, a nebo bych mohla využít možnost na půl roku někam vyjet.

Nakonec jsem zvolila možnost druhou, byť to pro mě nebylo lehké rozhodování - jsem tvoreček, co nerad dělá velké změny, neseznamuje se snadno a nejradši je zalezlý ve svojí bublince toho všeho známého a oblíbeného. Inu, tvoreček sám sebe dokopal vylézt z bublinky a vydat se do toho velkého světa, kterého se občas dost bojí.


Výběrové řízení proběhlo tak nějak kolem mě bez toho, abych si ho vůbec všimla :D Totiž: bylo zrovna zkouškové, a mysela jsem, že pohovory budou probíhat až později a ne ještě ten samý týden, co byla uzávěrka :D Takže najednou koukám na e-mail s výsledky, kde se píše, že mě bez jakýchkoliv dotazů vysílají na zimní semestr na Technologický Institut na Krétě (TEI of Crete), Department of Informatics Engineering v Heraklionu. Fuha.


Tož, teď už bylo na mně, jestli nabídku přijmu. Jop, nechtělo se mi z Brna, od kamarádů, mého milovaného, a říkala jsem si, jestli mi to vůbec něco dá, a zda si tím spíš nezadělám na spoustu problémů. Po diskuzích s pár kamarády, kteří už podobným zážitkem prošli (a všichni tvrdili, jak super to bylo, a že mám rozhodně jet), po pročítání internetu, a po několika bezesných nocích plných úvah, jsem tedy na výjezd kývla. Přece jen, kdy jindy dostanu tak skvělou možnost být půl roku v zahraničí a ještě s velmi slušnou finanční výpomocí?




Začalo vyřizování - smlouvy, koleje, předměty... A dneska tu sedím u komplu a z obrazovky na mě kouká právě pořízená letenka, kterou za ani ne měsíc budu potřebovat. Odjezd se zdál pořád být tak daleko... ale léto uteklo a najednou už abych skoro šla balit kufr. A ne, pořád se mi tam nechce o nic moc víc, než na začátku. Ale bude to určitě dobrá zkušenost do života a když nic jinýho, tak mě to donutí trochu pocvičit anglinu.

Co vy, byli jste na podobném pobytu, nebo se chystáte? A jaké máte zkušenosti a zážitky? Neváhejte se podělit v komentářích! :)

To by na úvodní článek mohlo stačit. Více o přípravných (nejen) byrokratických papírováních napíšu v extra článku a po celou dobu pobytu se budu občasně ozývat, že ještě žiju (máte-li tedy zájem). :)

Váš erasmák Jíťa :)

P.S.: Obrázky staženy z netu ;)

Mohlo by vás zaujmout...

0 komentářů

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...