Nejlepší dárek

24.7.17

S blížícími vánočními svátky vzrůstá nejen těšení se na volné dny, pohádky a hory cukroví, ale taky shon - a to jak doma (úklid, pečení, vaření...) tak venku. Obchody praskají ve švech, všude vyřvávají koledy, a městem se valí plno lidí. Jasně, kdo by nechtěl svým rodičům, dětem, kamarádům a dalším spřáteleným duším dát něco hezkýho pod stromeček. Jenže, mnoho z těch lidí pobíhajících mezi obchody někdy napadlo: "Když já nevím, co mu/jí dát..." Nojo, ale co teď?


Jako snad každé malé děcko, i já jsem si Vánoce oblíbila, protože jsem vždycky něco dostala, doma to vonělo jehličím, smůlou, rybkou a cukrovím, koukala jsem se na pohádky, hrála si… A jak jsem tak pomalu rostla, začal se měnit i můj názor na pojetí těchto svátků.

Nelíbí se mi předvánoční šílenství v obchodech (proč každý rok začíná dřív a dřív?!). Přijde mi jako blbost, že se někdo dokáže kvůli dárkům zadlužit. Proč doma opřekot píct dvacet druhů cukroví a mordovat tři kapry? Myslím, že pro samé přípravy na Vánoce se na ně zapomínáme opravdu těšit a skutečně se vánočně naladit, protože se jimi unavíme ještě dřív, než přijdou. Ale takové to přeci nemá být, ne?

S dárky je to podobné. Můžete si hlavu utrhnout, a ne a ne něco kloudnýho vymyslet. A nebo - když už vás osvítí - to "něco" nikde nemůžete najít. Ale - opravdu jsou Vánoce tak moc o dárcích? Jo, je to tradice, že si lidi na Vánoce něco dají. Jen - musíme u obdarovávání být striktně materialističtí? Neříkám, ponožky mi udělají radost, ne že ne :D Ale řekla bych, že pro druhého je větším dárkem třeba společně strávený čas, popovídání u čaje či vínka, procházka, zahrání si hry, návštěva nebo něco vlastnoručně udělaného/upečeného (třeba kalendář z vlastních fotek nebo CDčko s muzikou z mládí), než nějaká blbost v krabičce. Vždyť co je cennější, než náš čas? Co lepšího chcete jinému dát, než chvilku vašeho života, kterou s ním prožijete? :) Neříkejte, že nestíháte a že "nemáte čas" - každý máme dny stejně dlouhé a je jen na nás, jak si je rozvrhneme a prožijeme ;)

Dneska už na Vánoce koukám jinak. Hlavně toužím po klidu - po volnu totiž vždycky následuje zkouškový, takže se učím :D A kromě toho se těším na procházky ve sněhu, svařák, i na tu zmiňovanou vůni a pohádky. A taky, že něco upeču - ne cukroví, ale třeba buchtu nebo muffiny :) Doma budou hrát koledy a Enya, blikat svíčka, na stromek dáme pár bambulek… A třeba se potkám s někým, koho jsem dlouho neviděla. :)

Jo, a taky se těším na ty ponožky :D

Vaše Jíťa :)


P.S.: A ještě jsem zapomněla na zrcadlovku a tričko s Kennym! :D


Mohlo by vás zaujmout...

0 komentářů

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...