Fotodrobky (15.3.2017)

15.3.17

Drazí fotopříznivci,
dnes mám pro vás další snůšku zajímavých odkazů plných inspirace i poučení :)

Začněme trochu bilančně dvěma články věnujícími se nejlepším fotkám podle National Geographics. Jako první tu máme výběr nejlepších cca 50 záběrů:

A na to navazuje článek s vítězi:

Nejvíc mě zaujal tento had, umístil se na první příčce v kategorii Zvířecí portréty:

U toho nejlepšího za rok 2016 ještě zůstaneme a podíváme se na výběr nejzdařilejších záběrů na fotosíti jménem Flickr:


Na Nikonblogu mě zaujal rozhovor s fotícím právníkem Stanislavem Pokorným - a to nejen o focení samotném, ale také o autorských právech a zveřejňování:



Jestli stejně jako já trochu tápete v tzv. street fotografii, pak mám pro vás článek s několika tipy, které by vám mohly pomoct:


A nyní anglicky psaný článek o světle, které - jak dobře víme - je pro fotografii stěžejním prvkem:


Další dva články se věnují námětu, který je s přicházejícím jarem docela aktuální, a tím je focení ptactva:


Nakonec jsem si pro vás schovala upozornění na dvě probíhající celoroční soutěže. Tou první je JSEM|Fotka měsíce Nikonblogu, která dostala v novém roce nová pravidla a také se z ní stala regulérní každoměsiční soutěž o ceny. Propozice naleznete na konci TOHOTO ČLÁNKU. Soutěž probíhá na Flickru a tag pro tento měsíc je nikonblog_3_2017.


Druhou soutěží je Rok s Megapixelem. Propozice naleznete ZDE. Každý měsíc můžete do galerie přispět až 5 fotkami na dané téma (v březnu je to "Černobílé pokušení") a vyhrát některou z uvedených cen podle toho, jak si budete stát před odbornou porotou a taky v oblíbenosti u návštěvníků. :)


Mohlo by vás zaujmout...

0 Comments

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...