Vamos a España 7 - drobky na závěr

30.7.15

Minulý španělsko-cestovatelský článek byl posledním pořádným vyprávěcím. V tomto závěrečném nás čeká souhrn, nějaké mé poznatky a tipy a několik fotek navíc. :)

Zbylý den, který jsme Barceloně věnovali, se odehrával v poněkud volnějším duchu. Koupili jsme si dohromady čerstvou jízdenku na metro na 10 jízd, takže jsme měli možnost se 5x po městě někam přesunout.
Už nás nečekaly návštěvy památek, to hlavní, co jsme chtěli vidět, se nám povedlo zhlédnout ve dnech minulých, takže v plánu bylo jen tak brouzdat po městě, vrátit se na několik míst, kde se nám líbilo a trošku si ještě Barcelonu připomenout a užít.

Pohled na Barcelonu:

Znova jsme se prošli kolem Sagrady Familie a obdivovali její obrovitost, zašli pozdravit Gaudího domy La Pedrera a Casa Battló, koukli na Plaza Cataluňa, a notnou dobu prolízali Gotickou čtvrť (Barri Gótic) a užívali si chládku v zakroucených úzkých uličkách, ve kterých panoval někdy klid a ticho a jindy ruch - hlavně v těch, co se nacházely poblíž tepny jménem Rambla, a ve kterých se nacházela spousta obchodů.

Nashledanou, Sagrado...


Právě při kochání se životem Gotické čtvrti mě napadlo, že kromě pár kamínků, pidimušliček, a dvou pohledů si toho domů moc na památku nevezu. Původně jsem si chtěla na nějakém sympatickém místě koupit hrnek (taková moje tradice v zahraničí), ale nenašla jsem žádný, co by se mi líbil. Zato jsem ovšem dlouho pošilhávala po veselém tričku s mozaikovou ještěrkou. No jasně, mám ho doma :D

Ovšem ještě jedna "aktivita" na nás čekala: Pivko a tapas! :D Probíhá to zhruba takto: přijdete do hospody/restaurace a řeknete, že si dáte jejich pivo s tapas. Donesou vám sklenici (my vždycky dostali třetinku, 2x Estrellou a 1x s Merlinem) a k ní dostanete talířek s tapas - a to je velmi různorodá věc. Ochutnala jsem takto výborné pečené brambory se sýrovou a chilli omáčkou, vaječnou tortillu s houbami a nakonec i jakési masové válečky (připomínaly čivapčiči). Není toho moc, rozhodně se nepřežerete, ale na chuť a zakousnutí k pivu to bodne a je to sympatický nápad. :)

Ulička v Gotické čtvrti:


Taktéž jsme si zašli na veču, a to konkrétně do malé restaurace jménem Nata Lisboa na ulici Carrer de Mallorca. Jo, jo, je to na hlavu, být v Barceloně a dlabat u Portugalců :D
Ovšem v tomto pohostinství nejenže mě přesvědčili, že gazpacho (studená rajčatová polívka) dokáže být fakt dobrá (má první v Blanes mě moc neokouzlila), ale hlavně mně přinesli úžasný salát s tuňákem, jablky, rajčaty, sýrem, olivami a kupou dalších ingrediencí, které dohromady vyvolávaly v puse totální nirvánu. :D (můj milý měl obdobný talíř, ovšem s lososem, a jeho výraz napovídal, že se nachází v podobně slastném rozpoložení :D). A nakonec - to se musím poplácat po rameni - jsem se při rozhodování mezi jistotou v podobě kafe a čímsi novým jménem Pasteis de Nata nenechala zastrašit a zmíněný koláček/muffun/co-to-bylo-za-tvar zkusila. Jedná se o košíček z listového těsta, který má vevnitř jakousi žloutkovo-pudinkovou náplň a je posypaný skořicí. Muáááá!!! :D

Obrázek z FB stránky Nata Lisboa:


---------------------------------------------

Následují vzpomínky, záblesky, fotky a historky z celé španělské dovolené :-)

Jíťa poprvé u moře, aneb jak se nevyplácí podceňovat vodu v pohybu :D Když jsme do Španělska - konkrétně do Blanes - dorazili, byli jsme utahaní, zpocení, a vůbec vypadali tak nějak použitě. No a proč tedy nevyužít blízkého moře? Natěšeně jsem se blížila k vodě, chvilku si užívala ten neznámý pocit, když mi vlnky lehce omývaly chodidla, a pak se odhodlala dál. Což o to, směrem do vody šlo všecko v pohodě, sice jsem chvíli měla trochu motolici z toho, jak se mnou vlnky houpaly hore-dole, ale zvykla jsem si. Horší fáze ovšem nastala při vylodění. Obezřetně jsem připlavala ke břehu, chtěla se postavit a... šplouch, moře mě donutilo klesnout na kolena a stáhlo mě trochu zpět. Nevzdávala jsem se a bojovala o každý centimetr, párkrát u toho hodila tlamu, lokla si, smekla se, ale nakonec jsem souš dobyla :D Ovšem s náloží písku v plavkách. A to i na místech, o nichž jsem si myslela, že písek nemůžou ani náhodou zadržet. :D



Tlapky v písku...


Blaneské panorama, na kopci je hrad San Joan:


Vzpomínám si taky na jedno zajímavé setkání, kdy jsme seděli v Barceloně na lavičce a likvidovali svačinu - plátkový sýr a housky. Přišel k nám pán, očividně žijící na ulici, ale velice slušný, a zeptal se nás, jestli bychom mu nedali plátek toho našeho sýra, že má strašnej hlad. Civěli jsme na něj a popravdě byli trochu překvapení, že se neptá na peníze. Dali jsme mu sýr, pán poděkoval, víc jak jeden plátech nechtěl, a kráčel pryč...

Plaza Espaňa, Barcelona:


Font Mágica:


Onen poslední den jsme taktéž měli v plánu se ještě vykoupat v moři, a tak jsme se vydali na pláž. Naše nadšení ovšem jaksi povadlo v momentě, kdy jsme spatřili dosti nacpaný plážový prostor a poté také jakési mastné skvrny plující po hladině (neřkuli o několika odpadcích plujících po vodě - sice to nebyl extrém, ale příjemné to taky není). Sice jsme byli od přístavu poměrně daleko, ale evidentně ani to nezachránilo vodu před nečistotami. Ostatní se v moři klidně čile ráchali, nám se ale moc nezamlouvala mastná vrstva na těle, a tak jsme si nechali zajít chuť...

Přístav v Blanes:


Racek, Tossa de Mar:


Po příletu na El Prat jsme potřebovali nasednout do autobusu do Blanes a zjistili jsme, že jeden za asi 5 minut odjížídí. Tož, hnali jsme si to s kufry přes letištní haly a parkoviště, a dokonce spoj stihli. Svět je asi fakt malý - stevardka byla Slovenka :)

Tohle mě pobavilo: "Kdepak, po kaktusech nám tu jezdit nebudete!" :D Jedná se o ostrůvek uprostřed křižovatky. Napadá mě: jak by se asi cítil cyklista,, kterej by to nevybral a v těch pichláčích skončil? :D


Další vtipná cedule: "Bacha na číšníka!"


Sbírka cedulí pokračuje, aneb "Nelezte nám na sochu mravence!"


Ať žijí smažené olihňové kroužky!!! :D A taky mražený jogurt. A paella. A španělské olivy (jedla jsem zde ty nejlepší olivy v životě). A taktéž sangria, i když se tak nějak tvrdí, že je to spíš pití pro turisty. Ale popravdě - sklenička s vychlazeným červeným vínem s kostkou ledu a různorodým ovocem přijde večer po všem tom hicu a zážitcích vhod :)

Moře v Blanes:


Palmy v Blanes, vzadu skála La Palomera:



Ulička v Tossa de Mar:


Tossa de Mar ještě jednou, tentokrát výhled na moře z historické čtvrti:



Fotka ze Sagrady Familie... Je taková zvláštní... A kupodivu se mi i líbí, jak na ní neplánovaně pózuje jakási slečna :)


Hudebník v Park Güell:


A na závěr západ slunce nad Španělskem...


Mohlo by vás zaujmout...

0 Comments

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...