Sníh na Krétě

24.7.17

Sníh? Na Krétě? To zní trochu podivně, žejo? :) Ale neodcházejte ještě, a nechte se přesvědčit, že i taková "abnormalita" existuje...

Jako erasmákovi se mi naskytla výborná možnost poznat svou destinaci (Krétu - a hlavně pak Heraklion) trochu jinak než klasický turista, který se tu 14 dní ohřeje a pak letí domů. Já tu jsem na pět měsíců, a věřte mi, za tu dobu se mi Kréta několikrát proměnila před očima.

Ze suché a vyprahlé země, kterou jsem spatřila na konci září, se v průběhu listopadu a prosince stal zelený ostrůvek, kde všecko vesele rostlo, bujelo a užívalo si chladnějšího a hlavně deštivého období. A pak, hned na začátku prosince se stalo něco, co jsem nečekala: na horách kolem napadl sníh! Byť se nacházel jen v nejvyšších polohách, byla na něj krásná podívaná :)

Počasí ovšem přitvrdilo a rozhodlo se, že letošní zima bude stát po celých 13 letech za to. A tak se ochladilo až na nulu (a sem tam mírně pod ni) a na nový rok jsme měli sníh i na pobřeží! :D Sice moc dlouho nevydržel, protože zrovna ten den nastalo pořádné teplo, ale i tak z toho bylo na internetu velký haló :D

Nicméně, na horách se sníh držel vytrvale dál, a i dneska ještě ve vyšších polohách je (dneska jsme měli 16°C v Heraklionu, takže dolů už se pomalu sune jaro).

No a já bych vám teďka moc ráda ukázala, jaké to je, když na Krétě napadne sníh :) Jsou to především záběry na hory, zasněžený Heraklion jsem bohužel nestihla.


1.12.2016, Heraklion, pohled na pohoří Ida z pevnosti v přístavu:

Pyramidová hora u Heraklionu:

Hory kolem Chanie, 28.12.2016:

Pyramidová hora u Heraklionu:

Námraza na střeše, 2.1.2017:

A tohle je pohled na nejvyšší horu vůbec, Psiloritis, od kolejí :)

Mohlo by vás zaujmout...

0 Comments

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...