Prosinec

24.7.17

Milí příznivci mého erasmáckého dobrodružství,
vítejte v sumarizačním článku věnujícímu se prosinci 2016 - aneb máme tu další měsíční souhrn dění.. :)

Prosinec by se dal označit za událostmi poměrně nabitý měsíc; pojďme se tedy nyní společně podívat, co mě během něho potkalo.

(1) ŠKOLA
Hm, tady moc novostí nepřibylo... ustálená rutina pokračuje, pondělí-středa-pátek škola a cvika, v mezičasech pak práce na zbývajících projektech a domácích úkolech.
Přes Vánoce jsem sesmolila projekt na History of Crete (o druhé světové válce na Krétě, měli-li byste zájem, můžu ho pak zveřejnit i tuto), taky naťukala projekt do Computational Intelligence (a zjistila u toho, že fuzzy mě moc nebaví :-/), vyhrabala z hlubin IEEE 40 článků do projektu ze sítí a začala psát text diplomky...
Vánoční prázdniny tvraly pro mě neobvyklé tři týdny, ale nestěžuju si, spíš naopak, byl čas na práci i na zábavu :)

Na kolejích nás přes svátky moc nezůstalo a to byl zřejmě i důvod, aby spořiví Řekové vypnuli topení :D Jindy se tu topí vždycky večer na pár hodin (jindy to ani není potřeba, zas taková kosa tu není), ale pomůže to alespoň vysušit boty... Takhle jsme je tu sušili v troubě v kuchyňce... :D Nemluvě o tom, že poté, co můj milý odletěl, jsem tu měla problém se trochu ohřát, protože moc záhřevná nejsem...

Večerní pohled z kuchyňky...

(2) POČASÍ
Nu, dost nám tu pršelo, a představte si, na horách dokonce chumelilo! Teploty se v první půlce držely kolem 11-15°C, ale v druhé spadly a bylo maximálně kolem 10°C. Déšť je tu nepříjemný, obvykle do něj fouká, takže se pak stává, že prší trochu horizontálně a deštník vám je k ničemu...

Zapadající sluníčko nad Heraklionem...


(3) VÁNOCE
Letos poprvé jsem trávila Vánoční svátky mimo ČR a bez rodičů. Docela jsem se na tento nový zážitek těšila, zajímalo mě, jaké to bude.
Můj milý přivezl (kromě sebe) i dvě krabičky cukroví od mamky a jedné naší kámošky, takže Vánoční atmosféra byla alespoň trochu podpořena. Vánoční dny jsme tu měli hned dva. 24.12. je tu totiž běžný pracovní den, a tak jsme si udělali jen večer takové malé Vánoce v restauraci nad moc dobrou rybou a hezky se prošli po městě :)
25.12. je tu pak řecký Štědrý den, který jsme strávili dlouhou procházkou po hradbách a přístavu a nakonec zakotvili v kavárně na skvělé čokoládě a koláčcích :)
Bylo fajn zažít Vánoce trochu jinak než obvykle, i když musím přiznat, že mi trochu chyběla všecka ta světýlka a všecko, co normálně s rodiči podnikáme (i když toho není moc). Na stranu druhou, užila jsem si vánoční svátky i tak a myslím, že je na co vzpomínat :)

V Heraklionu byl na náměstí dokonce Vánoční trh i s umělým kluzištěm (žádný led, jen takový kluzký bílý povrch). Musím říct, že třeba takové brněnské trhy jsou mnohem hezčí a někdy tam i něco vhodnýho seženete, tady mi přišlo, že je jedno a to samé a hrozné kraviny :D Ale Řekové prý moc dárky neřeší, Vánoce jsou pro ně spíš o tom, že se sejde celá velká rodina, vaří, jedi, povídají, zpívají... :)




(4) EXPLORING CRETE
Prosinec byl, co se týče výletů, mnohem bohatší, než měsíce předchozí. Kromě Vánočního volna k tomu přispěla i návštěva mé drahé polovičky, která u mě dva týdny pobyla :)

A kam že se to Jíťa vydala? Tak například do Agios Nikolaos (ale byl to trochu debakl, pár minut po příjezdu začalo lejt, takže nemám skoro žádný fotky a město jsme opouštěli dřív a totálně promoklí a zmrzlí) a taky do Chanie (tohle už byl lepší výlet, počasí vyšlo, a Chania se mi moc líbila, trochu mi připomínala Rethymno). Vyprávění a fotky z výletů přijdou v extra článku, myslím, že se máte na co těšit :)

Kromě meziměstského objevování jsem taky protáhla mého drahého po Heraklionu, takže jsem se opět podívala třeba do Archeologického muzea, Knossu (kde se přes zimu sice stále dá jít, ale vyženou vás už v 17h) či pevnosti Koules v přístavu.

Chania:




(5) JÍDLO A PITÍ
Minulý měsíc jsem objevovala nejen krásy Kréty, ale taky krásy, vůně a chuti místního jídla :D (jak jinak, když byla menza zavřená :D)

Začneme třeba večerem, kdy jsme si s MD (= Můj Drahý) a řecko-albánskou známou vyšli večer trochu popovídat, popít raki (pálenka z hroznů a všelék na všecky neduhy) a pojíst pár dobrot. První zastávkou byl takový malý bar v uličce kdesi za Starbucksem, kde jsme ochutnali například pomalu pečené maso, omeletu s balsamikem a taky řecké těstoviny s parmezánem:


a též Dakos - bulka s rajčetem, olivami a fetou + olivový olej:


Následně jsme se přesunuli do centra do restaurace κουκουβάγια (v překladu "sova", mají v logu sovičku, odkaz ZDE) a dali vínko (na víno to není nejlepší podnik) a například sýr s medem:


Mimo jiné jsme s MD navštívili v průběhu jeho pobytu spoustu restaurací. Zmínit můžeme například Αρισμαρί & Βάρσαμο ([:arismari a varsamo:], WEBTripAdvisor, nachází se poblíž Historického muzea), kde jsme si na Vánoce dali parádní rybku Doradu a předtím také skvělý řecký salát. Jako "pozornost podniku" (prostě vám po jídle něco donesou) jsme dostali čokoládovej dortík se zmrzkou, ovoce a raki. :)

Další nově oblíbenou destinací se stala restaurace καφενείο o τεμπέλης ([:kafenio o tempelis:], v překladu "líné kafe", WEB), kam jsme párkrát zašli na řecký salát a taky na skvělý steakový talíř s bezva bylinkovými hranolkami.

A zapomenout nesmím na Αρρένων Θηλέων ([:arenon thileon:], "kluci-holky", WEB), kde jsme se poprvně strašně nacpali kombinací jehněčích souvlaki, salátu, tzatziki a krémového dezertu a kam jsme podruhé zašli na výbornou smetanovou omáčku s kuřetem na sušených rajčatech. Cenově mě tahle restaurace příjemně překvapila, ze všech předešlých navštívených byla nejlevnější a přitom porce nebyly nijak menší (prostě jsme se dobře najedli). :)

Chtěla bych ještě zmínit čokoládovo-pomerančový dortík od pekárny Σαβοϊδάκης (WEB):



Taky jsem se nevyhla pár pouličním gyrosům a kafím v kelímku (takže jsem si do seznamu oblíbených kafáren zařadila vedle Coffee Islandu ještě Grigorise (γρηγόρης, takové zelené logo) a jeho dvojité kapučíno :D


(6) CO SE POVEDLO A NEPOVEDLO A NĚJAKÉ PLÁNY NA DALŠÍ DNY

PLUSY:
  •  Návštěva mého milého
  •  Výlet do Agios Nikolaos
  •  Výlet do Chanie
  •  konečně jsem se zase viděla se svou řecko-albánskou známou
  •  dodělány všechny projekty na TEI
  •  začala jsem psát text DP
  •  úspěšně zvládnuté Vánoce s MD :)
  •  sníh se v prosinci držel jen na horách
  •  V Outopii (kavárna) jsme dostali k Vánocům pytlík kakaa :D
  •  Ochutnala jsem souvlaki

MÍNUSY:
  •  Toulaví psi se přes Vánoce stali vysoce otravnými a pronásledovali mě klidně přes celý Heraklion do centra a zpátky na koleje a pak mi ještě přes noc kempovali u "balkonových" dveří (nemám v pokoji okno ale dveře na jakousi verandu na druhé straně budovy)
  •  Počasí nic moc, hlavně v druhé půlce prosince - často hnusně a vytrvale pršelo
  •  Občas taková nanicovatá nálada...

TODO:

  •  Pokračovat s DP a dokončit potřebnou část
  •  Udělat zkoušku z řečtiny, výpočetní inteligence a sítí
  •  Dokončit a odevzdat úkol na historii
  •  Jít fotit s kolegyní
  •  Dopsat blogové resty
  •  Dofotit heraklionské uličky do sbírky
  •  Naplánovat si ještě alespoň jeden výlet


Tož, toliko k prosinci :) Nebude to trvat dlouho a budete si moct počíst o výletu do Chanie a pak taky souhrn ledna :)

A jaký byl váš prosinec?

Vaše Jíťa :)

Mohlo by vás zaujmout...

0 komentářů

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...