Leden

24.7.17

Leden... aneb čtvrtý měsíc na erasmu je za mnou! A musím se přiznat, že ze utekl ze všech nejrychleji, ani jsem se nenadála a přišel únor.

Jedna z heraklionských uliček, ještě s vánoční výzdobou...

Počasí by se v lednu dalo označit za poněkud aprílové. Nejdříve lilo jak z konve a sem tam i chumelilo, pak teploty vylezly na cca 10 dní na nějakých 15°C a někteří z mých kolegů chodili ve městě v kraťasech (protože kdy jindy máte v půlce ledna takovou příležitost?) a pak se zase zatáhlo a poslední týden se tu sřídají přeháňky a vykukující sluníčko. Sníh zůstal jen na nejvyšších vrcholcích hor a sem dolů do města se snad už nechystá...

Téhle hoře se přezdívá Diova hora a povídá se, že když nakloníte hlavu doleva,
tak uvidíte v profilu hory Diovu tvář. No a letos byla taková zima, že
Zeus dostal nejen bílý vousy, ale celou sněhovou pleťovou masku. :D

V Heraklionu je teď poklidně. Město nesužují hordy nájezdníků v podobě turistů a přeci tu je pořád takový milý cvrkot - v kavárnách a restauracích bývá hlavně odpoledne a večer živo, ve škole to o přestávkách kolem budov bzučí hovorrem, a doprava je pořád taková, jaká je (hustá).

Tahle fotka vznika 27.1.2017 odpoledne... ale že to vypadá jako v létě? :)


Škola mi pomalinku končí. V lednu jsem absolvovala prezentaci a odevzdání posledního úkolu na Výpočetní Inteligenci, odevzdala esej na krétskou historii a taky jsem šla na zkoušku z Řečtiny! :D Úkolů bylo asi 10 a týkaly se všeho toho, co jsme za semestr stihli probrat (pozdravení, představení, a takové ty další jednoduché záležitosti). Jsem zvědavá, jak dopadneme :D
V rámci Historie jsme ještě absolvovali prohlídku Heraklionu s využitím hezké aplikace, která nám na tabletu ukazovala, jak která část centra vypadala v benátských dobách a také jsme zašli do Historického muzea.
Na TEI mě čeká ještě prezentace projektu do Sítí a taky zkouška z Inteligence, na kterou se právě připravuju.

Taktéž jsem napsala většinu první půlky DP a odevzdala ji vedoucímu na kontrolu a připomínky... A teď musím dopsat ještě kapitolu o vlastním rozšíření, do které se mi nechce, i když to mám v podstatě vymyšlené.

Holubi u katedrály... tohle je jen mizivé procento z megahejna, které se tam kolem prohání :D

Leden byl takový nudný, když tak nad tím přemýšlím. Bylo šedivo, obvykle chladno, bylo dost práce na úkolech a DP, takže jsem ani nepodnikla žádnou cestu, jen se občas prošla po městě a brouzdala i po neznámých místech. Jo, a taky jsem se rozhodla natočit jakousi videoprocházku po Heraklionu, držte mi palce, ať se povede :)

Takže... co se povedlo, nepovedlo, a co mám na těch pár posledních dní v plánu? :)

PLUSY:
  •  Napsala jsem kusanec DP
  •  Odevzdala jsem esej na historii
  •  Odevzdala jsem 3. proj. CI
  •  Dokončila jsem projekt na sítě
  •  Napsala jsem zkoušku z Řečtiny
  •  Pořídila jsem si moc hezký šatičky na jednu nadcházející událost (dozvíte se někdy v únoru)
  •  Byla na večeři s řeckou známou
  •  Udělala několik výborných plněných pit (třeba s tuňákem a rajčaty)
  •  Koupila si skvělý černý olivy v olivovým oleji
  •  Zařídila si letenku zpět do ČR
  •  Kolega, se kterým jsem sdílela koupelnu, už odletěl, takže mám na víc jak měsíc sprchu jen pro sebe! :D


MÍNUSY:
  • Spánek pořád nic moc (spím hrozně povrchně, nemůžu zabrat, budím se...)
  • Psi mě stále pronásledují při cestě do města
  • Trochu mi na pokoji teče topení (ale topí :D)

 Dodělat DP
 Udělat zkoušku z Inteligence
 Odprezentovat Sítě
 Dofotit a dotočit potřebný dokumentační materiál
 Koupit si v Coffee Islandu kafe na památku
 Ujasnit si, co, komu a kolik povezu jako suvenýry (bojím se, že budu mít problém s kufrem)
 Udělat si ještě jeden výlet
 V pořádku se navrátit do ČR :)

Tak, to by byly moje plány na zbylých cca 18 dní, které ještě na Krétě v rámci erasmu strávím. Uteklo to jako voda, a co začal nový rok, tak mám pocit, že dny přímo letí. Jestli se těším zpátky? No jasně, že těším :) ale zároveň tuším, že se mi bude po tomhle místě trochu stýskat, ač jsem tu ze začátku nebyla moc šťastná. Postupem času jsem si tu zvykla, přestala řešit to, co stejně nepořeším a dokázala si to tu celé docela hezky užít a něco si z celého pobytu odnést - a že toho není málo :) Ale víc takového vyprávění bude v dalších článcích a hlavně v tom úplně posledním, na který si budete muset ještě chvíli počkat :)

A jaký byl váš leden? :) Mějte se krásně a potkáme se zase v nějakém z dalších příspěvků :)

Jíťa :)

Mohlo by vás zaujmout...

0 komentářů

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...