Anglie + Irsko 2009 - Oxford

28.7.09

V tomto článku se svámi chci podělit o několik fotek, které jsem měla tu možnost ukořistit při mé loňské cestě do Irska.

Jedním z mnoha cílů naší výpravy bylo i krásné anglické město Oxford, které bych směle přirovnala k jedné velké univerzitě. Nachází se tady totiž nestarší anglická univerzita - the Oxford University - a tedy i plno budov patřících jednotlivým kolejím, kterých je zde cca 33.

Oxfordská univerzita je taky místem, které hodně společného s panem Tolkienem - studoval zde na Exeter college (myslím) a pak i učil na Merton College. Toto je samozřejmě další příčina faktu, že se mně tam tak moc oíbilo. :-)

Já osobně jsem navštívila Merton clollege a Christ Church college (tam se nachází ona slavná síň a schodiště z Harryho Pottera) a přilehlé parky. Kdybych měla říct, kde se mně líbilo víc, obpověď by byla jasná - v Mertonce. A to nejen kvůli Tolkienovi... :-)
Jíťa


CHRISTCHURCH COLLEGE:
Jedna z největších kolejí Ox. Univ. Studovali zde např. John Locke, Robert Hooke, John Wesley, Robert Peel, William Gladstone, W.H. Auden, David Dimbleby, Rowan Williams, Richard Curtis a Howard Goodall.
Ofic stránky:  http://www.chch.ox.ac.uk

Strop v Christchurch college:

Oxfordské univerzitní panoráma:




Slavná síň z HP - Christchurch college:




MERTON COLLEGE:
Byla založena v roce 1264 - je tedy jednou z nejstarších oxfordských kolejí.
Učil zde mimo jiné i J. R. R. Tolkien. :-)
Můžete se po ní virtuálně projít TADY.
Oficiální stránky ZDE.

Merton college - na tom trávníku se báječně leželo! :-)



College gardens - tak tady někde čerpal inspiraci pro svou tvorbu i pan Tolkien:






Mohlo by vás zaujmout...

1 Comments

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...