Anglie + Irsko 2009 - Londýn

30.7.09

Zde je povídání a pár fotek z Londýna, který na naši irskou výpravu čekal posední den cesty. :-)

Tuto fotku jsem nazvala RÁNO POD MOSTEM - a to je skutečnost :-) Je to totiž první fotka tohoto dne - pořízaná právě na břehu Temže. Tedy - ne že bychom vyměnili phodlí busu za oblázky a šplouchání vody, to ne :-)

Deník, 18. 9. 2009:
...do Londýna jsme přijeli brzy, takže jsme ještě spali kousek od nábřeží přímo naproti St. Paul´s cathedral. Ráno jsem si dala kafe a tatranku k tomu, no víc startovací snídani jsem si nemohla přát! :-) Přešli jsme Temži po Milenium bridge (cestou kolem Shakespearova divadla The Globe) a ocitli se přímo u katedrály. Dovnitř jsme nešli, místo toho jsme nasedli na Mansion house na poveštné londýnské metro (The Tube). Po chvilce zmatku jsme se zorientovali, nasedli do správného vlaku a uháněli na Notting Hill...



The Globe:

V metru jsme se neztratili, takže nic nebránilo tomu, abychom se směle vydali mezi bílé baráčky Notting Hillu, před kterými stojí samá krásná auta...


Načež jsme volným krokem došli až do Kensingtonských zahrad. Co vám budu povídat - krása... Zeleň, stromy, tráva, lavičky, památník na Dianu - však se podívejte:





V Kensington gardens se taky nachází zřejmě jediná socha královny Viktorie, která ji zobrazuje zamlada:

Deník 18. 9. 2009:
Pak jsme to vzali kolem památníku prince Alberta k Royal Albert Hall, prošli přes královskou konzervatoř a vyloupli se u Natural History museum - no janě, že jsme vlezli dovnitř. :-) Řeknu vám, že tolik zvěře, modelů (třeba ,,živý" tyranosaurus), koster, interakcí a hlavně tak obrovskou sbírku šutrů jsem ještě neviděla! Za 2 hodiny jsem neměla šanci to všechno proslízt, ale i tak jsem toho stihla dost. Co mě zaujalo, byli trudenti pečlivě zkoumající kostry dinosaurů a dokonce si i kreslící a píšící poznámky! Holt, jiný kraj, jiné školství...
Albert memorial:



Albert´s hall:

Londýnské uličky (ten barák byl doopravdy do zatáčky!):

Natural history museum:



Pak už na nás čekal Hydepark a po něm nákupní tepna Oxford street. Jakožto absolutní odpůrce nakupování jsem se rozhodla jen tak sama procházet a nasávat atmosféru. Všude bylo plno lidí, obchodů nejvybranějších značek... A já se na ně vykašlala a u jenoho soukromého Turka si pořídila za 2 libry krásnou šálu, kterou dodneška plně využívám :-)
Hydepark:

Oxford street:

A protože odpoledne postupovalo, nasedli jsme na Bond street znovu do metra a nechali se jím unášet směrem k Westminsteru - k Big Benu, parlamentu a k londýnskému Oku, což byla poslední zastávka celé akce Irsko 2009. Mohu potvrdit, že bylo možné z té výšky zahlédnout plno pamětihodností i zajímavostí britské metropole - ale víckrát už bych na to asi nešla, zas TAKOVÝ zázrak to nebyl :-)




No, a to už byl konec. Zbývalo se dopravit do Doveru, přeplout La Manche a noční Evropou se dokodrcat domů...






Mohlo by vás zaujmout...

0 Comments

Už jste četli tenhle článek?

Chorvatsko 2023

Tenhle příběh začíná… téměř koupí letenek do Kodaně. Konec března se blíží a já potřebuju vybrat loňskou dovolenou a pokukuju po solovýletu do Dánska...

A co tento?

Tenerife 2022 - Teide & Loro

I když mi přijde, že už je to snad měsíc od chvíle, co jsme vkročili na tenerifskou půdu, opak je pravdou: je za námi pouze pět dní a před námi jenom dva...

A nebo tenhle?

Jizerky 2023

Rok se s rokem sešel, podzim za okny vystřídal léto a to pro nás znamená jediné: je čas se zase sejít. S mojí bandou, zašít se na chatě v horách, na naší tradiční...